Înainte de a te gândi cum să atragi noi clienți, poți evidenția câțiva factori pentru care nu ai mulți clienți în acest moment, și anume:

  • Oferta ta nu este relevantă pentru publicul țintă.
  • Nu înțelegi deloc cum să atragi și să lucrezi cu clienții.
  • Nu te orientezi către publicul țintă. Pentru că nu înțelegi cine ar putea fi interesat de produsul tău și nu simți adevăratele nevoi ale clienților.
  • Nu îți monitorizezi campaniile de marketing și nu le analizezi rezultatele.
  • Oferta ta nu iese în evidență printre zecile și sutele de oferte similare.

Dacă analizezi aceste cinci puncte, vei înțelege unde trebuie să lucrezi mai activ. Cu toate acestea, nu trebuie să uiți cât de important este să te orientezi către client.

Cum atragi mai mulți clienți?

Creează un site de prezentare

Utilizatorii caută în mod constant informații online. Aceștia compară, cumpără produse și servicii online. Prin urmare, site-urile de prezentare joacă un rol important în promovarea unei companii. Acestea ajută să se distanțeze eficient de competitori, să optimizeze procesele interne și să găsească mai mulți clienți.

Un site web este o oportunitate de a sistematiza informații importante despre afacerea ta: produse, beneficii, recenzii, prețuri, termeni și condiții de cooperare. Pentru ca mai mulți adepți din social media să devină clienți, este important să ai propria pagină. Iar motoarele de căutare, spre deosebire de piețe și rețelele sociale, sunt folosite de toată lumea. Pe smartsites.ro vei găsi prețuri creare site web de prezentare WordPress. De ce să alegi un website creat de smartsites? Ca să beneficiezi de:

  • Costuri de programare mici
  • Un nivel nelimitat de personalizare
  • Cea mai utilizata platforma CMS din lume
  • Integrări complexe
  • Securitate și accesibilitate din punct de vedere al web design-ului, fără să fie necesar să creezi câte un site pentru fiecare dispozitiv sau rezoluție.

Rulează reclame plătite

Acest tip de promovare este necesar pentru cei care doresc să atragă clienți în prezent. Rezultatul acestei promovări este vizibil imediat după lansarea campaniei publicitare. Anunțuri atractive apar pe paginile de pe pagina ta de pornire și pe site-urile web ale terților cu modulele de publicitate contextuală. Rezultatele sunt configurate în funcție de cuvinte-cheie populare. Anunțurile sunt afișate doar utilizatorilor de internet care introduc astfel de întrebări în timpul unei căutări. Acestea încep în următoarele câteva secunde după prima interogare. Utilizatorii dau clic pe anunțuri, iar link-ul îi duce pe site-ul web al companiei promovate.

Adaugă un blog site-ului tău (conținut de calitate)

Un blog corporativ este mai mult decât un simplu flux de știri al companiei. Esența însăși a unui blog este dialogul dintre companie și cititorii săi. Cum obții feedback de la publicul tău și cum transformi cititorii în clienți? Ce rol poate juca un blog corporativ în strategia ta de marketing? 

Un blog corporativ poate îndeplini mai multe funcții utile pentru o afacere. Te poate ajuta să le oferi cititorilor și clienților informațiile de care au nevoie, să îți arăți expertiza, să crești traficul pe site și să atragi noi clienți.

Creează o comunitate

Comunitățile de afaceri reprezintă o tendință în creștere, dar nu toți antreprenorii înțeleg semnificația acestui fenomen. Vorbim despre comunități de afaceri, care sunt structuri în care accentul nu este pus pe o singură persoană, ci pe valorile împărtășite de toți.

Deci, ce este o comunitate de afaceri? Acesta ar trebui înțeles ca un mediu auto-organizat în care nu numai producătorul, ci și clientul însuși acționează ca un agent de vânzări. Comunitățile au câteva trăsături caracteristice:

  • misiune comună care depășește proiectul;
  • comunicare constantă între participanți;
  • sprijin și asistență reciprocă;
  • inițiative interne.

Comunitățile de afaceri sunt caracterizate de un grad ridicat de implicare a participanților, astfel încât, dacă reușești să construiești o astfel de structură, performanța financiară a companiei tale se va îmbunătăți. Acestea pot fi formate din clienți, francizați și alți parteneri ai companiei.

Comunitățile sunt deosebit de relevante în contextul afacerilor online. Atunci când o companie se concentrează pe internet, este complet neclar cum să controleze clienții offline. Comunitățile îndeplinesc perfect această funcție.

Folosește testimoniale

De ce avem nevoie de feedback-uri?

Testimonialele sunt un motor excelent pentru accelerarea procesului de luare a deciziilor pentru noii utilizatori. Acestea pot elimina toate prejudecățile inutile și pot crește încrederea în tine și în produsul tău. Profită de ea!

Testimonialele oferă o validare socială pentru potențialii clienți. Acestea conferă credibilitate mărcii tale și oferă feedback valoros din partea celor care îți cunosc cel mai bine produsul sau serviciul – clienții tăi. Cel mai important, recenziile joacă un rol important în procesul de cumpărare, deoarece 97% dintre clienți declară că recenziile le influențează deciziile de cumpărare.

Încurajează oamenii să se aboneze la newsletter

Majoritatea profesioniștilor folosesc e-mailul în fiecare zi pentru afaceri – de fapt, ar fi greu să nu o facă, având în vedere că zilnic sunt trimise și primite 281 de miliarde de mesaje. Dar când vine vorba de marketing, o mare parte din atenție se concentrează pe social media, care – deși populară și foarte vizibilă – are o rată de conversie mai puțin de jumătate din cea a marketingului prin e-mail.

Cu astfel de randamente, întrebarea este clară: Cum să obții mai mulți abonați la newsletter?

Nu este ușor să convingi pe cineva să-ți dea adresa de e-mail. Ultimul lucru pe care majoritatea oamenilor îl doresc este mai multe e-mailuri primite în viața lor. Dar, cu abordarea corectă, poți totuși să construiești o bază de abonați mare și angajată.

  • Promite (și livrează) valoare.

Nimeni nu se va abona la buletinul tău informativ ca o favoare pentru tine – trebuie să știe ce are de câștigat din aceasta.

  • Cere publicului să se aboneze.

Nu presupune că cititorii vor ști că ai un buletin informativ sau că pur și simplu “își vor da seama”. Nu o vor face. Fii explicit, fii evident și nu te sfii să le ceri să se aboneze.

  • Pune în evidență formularul tău de înscriere sau apelul la acțiune.

Acest lucru pare evident, dar se pare că nu este. Nu poți convinge pe cineva să se aboneze dacă nu vede formularul de înscriere. Încorporează formularele de înscriere (și linkurile către ele) în locuri în care publicul tău nu le poate rata. Fă ca newsletter-ul tău să fie imposibil de ratat.

  • Construiește încrederea.

Pentru că atât de mulți oameni și companii abuzează de privilegiul de a avea acces la căsuța poștală a publicului lor, încrederea este mai importantă ca niciodată. Oamenii sunt sceptici atunci când le ceri e-mailul, așa că singura modalitate de a convinge pe cineva să se aboneze la newsletter-ul tău este dacă mai întâi le câștigi încrederea.

Astfel, ai cel puțin 6 metode prin care poți atrage mai mulți clienți pentru serviciile pe care le oferi. Nu le rata!