Înainte de a te gândi cum să atragi noi clienți, poți evidenția câțiva factori pentru care nu ai mulți clienți în acest moment, și anume:

Nu există nicio îndoială că valoarea este cea mai importantă atunci când vine vorba de vânzarea de produse și servicii. Și dacă dorești să îți îmbunătățești șansele de a vinde mai mult, trebuie să te perfecționezi în crearea de conținut valoros pentru clienții tăi. Acest lucru înseamnă să înțelegi ce își doresc și de ce au nevoie și să găsești o modalitate de a le oferi ceea ce au nevoie într-un mod care să fie atât convenabil, cât și valoros. Nu este o sarcină ușoară, dar este una care poate duce la succes dacă este făcută corect. În acest articol, vei afla cum poți crea mai multă valoare pentru clienții tăi, pentru a te ajuta să vinzi mai bine.

Înțelege nevoile clienților tăi

Nu există nicio îndoială că înțelegerea nevoilor clienților tăi este esențială pentru a crea mai multe vânzări. Cu toate acestea, mulți proprietari de afaceri nu înțeleg cum să facă acest lucru în mod eficient. Pentru a crea informații despre clienți care te vor ajuta să vinzi mai multe produse și servicii, trebuie mai întâi să ai o idee clară despre ceea ce își doresc clienții tăi.

Iată trei pași pe care îi poți face pentru a începe: 

  • efectuează studii de piață. Acest lucru implică intervievarea clienților potențiali și actuali, precum și căutarea de date relevante online. Aceste informații pot fi folosite pentru a dezvolta piețe țintă sau segmente de produse și pentru a identifica ce domenii ale experienței clienților necesită îmbunătățiri. 
  • analizează sentimentele clienților folosind platformele de social media, cum ar fi Facebook și Twitter. Monitorizarea acestor platforme te poate ajuta să detectezi semnele timpurii de nemulțumire în rândul publicului tău țintă. Aceste informații pot fi apoi folosite în campaniile de marketing sau în deciziile de dezvoltare a produselor.
  • odată ce ai adunat toate datele necesare, este momentul să începi să dezvolți ipoteze despre motivul pentru care apar anumite comportamente (de exemplu, de ce unii oameni nu cheltuiesc bani pe produsele tale). Aceste ipoteze trebuie apoi testate prin inițiative de marketing specifice sau modificări ale produsului.

Așadar, urmând acești pași simpli, vei reuși să îți crești vânzările prin înțelegerea mai bună a nevoilor și dorințelor clienților tăi – lucru care va duce la o satisfacție și o loialitate sporită în rândul acestora.

Creează oferte unice de valoare/vânzare

Oferta Unică de Vânzare sau USP (Unique Selling Proposition) este practic o strategie sau o declarație, prin care produsele sau serviciile tale vor ieși în evidență față de concurență. Crearea unor ofere unice de valoare poate fi cheia creșterii vânzărilor. Apelând la nevoile și dorințele individuale ale oamenilor, poți crea oferte care sunt cu adevărat speciale. Nu trebuie să te bazezi pe aceleași strategii sau formule de marketing vechi – amestecă-le și încearcă ceva nou.

Ofertele unice de valoare sunt cele care îți diferențiază afacerea de altele și motivul pentru care clienții te aleg pe tine în locul concurenților tăi. Există mai multe moduri diferite de a crea USP, dar o tehnică comună este de a dezvolta beneficii unice pe care clienții tăi nu le pot găsi în altă parte. De exemplu, dacă vinzi programe software, concentrează-te asupra caracteristicilor și avantajelor produsului tău care îl fac diferit față de alte programe similare. Sau, în cazul în care conduci un restaurant, spre exemplu, concentrează-te pe atmosfera unică și pe produsele din meniu care le diferențiază de celelalte restaurante din oraș. 

Odată ce ai identificat punctele forte, este esențial să le comunici în mod clar clienților potențiali. Acest lucru înseamnă să creezi un copywriting convingător care să explice ce face ca produsul sau serviciul tău să fie unic și cum le poate aduce beneficii. 

Oferă garanții clienților

Crearea de garanții pentru clienți poate contribui la creșterea vânzărilor. Garanțiile le dau clienților un sentiment de încredere și siguranță, ceea ce, la rândul lor, îi încurajează să cumpere mai multe produse sau servicii de la tine. Există diferite tipuri de garanții pe care le poți oferi clienților tăi și este important să o alegi pe cea potrivită pentru afacerea ta. Iată câteva exemple de achiziții garantate obișnuite:

  • Calitatea produselor – asigură-te că produsele pe care le vinzi sunt de înaltă calitate și respectă specificațiile declarate. Dacă un client primește un produs defect, garantează-i că îl va putea returna pentru o rambursare integrală sau pentru înlocuire.
  • Termenul de livrare – promite livrarea în termenul specificat în contract, indiferent cât de aglomerată ar putea fi zona de expediere la un moment dat. 
  • Garanția de returnare a banilor – aceasta este cel mai comun tip de garanție și le permite consumatorilor să returneze un articol și să primească o rambursare pentru banii pe care i-au cheltuit deja pe produs.
  • Garanție pentru produse sau componente ale produselor – multe întreprinderi oferă garanții care acoperă aspecte specifice ale produsului (de exemplu, componentele electronice dintr-un ceas).
  • Transport gratuit – oferă transport gratuit pentru toate comenzile care depășesc o anumită sumă. Acest stimulent îi ajută pe cumpărători să simtă că economisesc bani și, de asemenea, îți oferă venituri suplimentare, deoarece clienții vor fi motivați să cumpere mai mult.

Folosește testimoniale pentru a crește credibilitatea

Puterea testimonialelor poate fi extrem de eficientă atunci când vine vorba de creșterea credibilității și de creșterea vânzărilor. În funcție de produs sau modul în care te conectezi cu audiența, poți utiliza poze, videoclipuri sau campanii de e-mail. Există multe modalități de a utiliza testimonialele în strategia ta de marketing. Le poți include ca parte a descrierilor produselor, pe site-ul web sau pe blogul tău sau în orice alte materiale de marketing pe care le creezi. Ai, de asemenea, opțiunea de a prezenta anumite produse în mod proeminent pe site-ul tău web sau pe paginile de social media. În acest fel, oferi un feedback pozitiv și o susținere nu doar pentru produsul în sine, ci și pentru compania din spatele acestuia. Acest lucru sporește încrederea și îi face pe cumpărători să fie mai predispuși să cumpere de la tine pe baza experienței lor personale, mai degrabă decât doar pe baza recenziilor online. 

Pentru a pune în aplicare însă toate aceste modalități de a-ți crea mai multă valoare pentru a vinde mai bine, este necesar să dispui de un site web bine realizat și optimizat. Află ce prețuri creare magazin online există și lasă profesioniștii să-ți creeze un site web pentru magazinul tău online care să înceapă să îți aducă beneficii financiare substanțiale. 

Așteptările clienților de astăzi sunt mari. Având în vedere că tehnologia evoluează într-un ritm rapid și că sunt disponibile mai multe opțiuni, este de așteptat ca întreprinderile să se asigure că oferă cea mai bună valoare clienților lor prin crearea de noi produse sau prin îmbunătățirea celor existente. Crearea unei valori mai mari se poate face și prin anticiparea concurenților și prin prezentarea unui produs inovator care să economisească timp și bani pentru utilizatori, asigurând în același timp calitatea. Nu uita, dacă creezi valoare, clienții vor continua să se întoarcă la tine din nou și din nou.