Google Nu Va Mai Indexa Site-urile Non-Responsive pentru Mobil După 5 iulie 2024

Este momentul să vă asigurați că site-ul dvs. este optimizat pentru dispozitivele mobile. Începând cu 5 iulie 2024, Google va înceta să indexeze site-urile care nu sunt responsive pentru mobil.

Declarația oficială de la Google:

„După 5 iulie 2024, vom scana și indexa site-urile folosind doar Googlebot pentru smartphone-uri. Dacă site-ul dvs. nu este accesibil pe dispozitivele mobile, acesta nu va mai putea fi indexat.”

Google a luat în sfârșit decizia de a acționa împotriva site-urilor care nu se afișează corect pe dispozitivele mobile, făcând imposibilă utilizarea lor pe telefoane.

Această măsură nu se aplică site-urilor care nu sunt doar prietenoase pentru mobil, ci celor care pur și simplu nu se încarcă sau nu se afișează pe dispozitive mobile.

De ce este importantă responsivitatea pentru mobil a site-urilor web?

Creșterea semnificativă a utilizării dispozitivelor mobile nu este o noutate. Pe măsură ce ne îndreptăm către o lume tot mai digitalizată, suntem nevoiți să folosim telefoanele mobile pentru majoritatea activităților zilnice.

De aceea, astăzi, majoritatea traficului pe internet provine de pe dispozitive mobile și nu de pe alte dispozitive. Site-urile trebuie să funcționeze fără probleme pe dispozitivele mobile pentru a oferi utilizatorilor o experiență utilă.

Cu această actualizare, Google încurajează creatorii de site-uri să prioritizeze responsivitatea pentru mobil. Astfel, utilizatorii pot avea parte de o experiență de calitate pe telefoanele lor.

Pentru cei interesați de crearea unui magazin online eficient și bine optimizat, este esențial să înțeleagă aceste schimbări și să se adapteze. Firme precum Smartsites, specializată în crearea de magazine online, oferă soluții care asigură nu doar compatibilitatea cu mobilul, ci și o experiență fluidă pe toate dispozitivele.

Google prioritizează experiența utilizatorului

Google acționează conform promisiunii sale inițiale: de a oferi utilizatorilor o experiență optimă. Prin urmare, prioritizează site-urile care oferă o experiență excelentă pe dispozitivele mobile.

Acum, Google a refuzat să mai indexeze site-urile care nu sunt responsive pentru mobil, direcționând astfel utilizatorii către site-uri prietenoase. Paritatea de conținut este esențială aici, deci asigurați-vă că aveți un conținut uniform pe toate dispozitivele, în special pe cele mobile.

Pași esențiali pentru a salva site-urile non-responsive de la penalizare

 

Google Nu Va Mai Indexa Site-urile Non-Responsive pentru Mobil După 5 iulie 2024

Este momentul să vă asigurați că site-ul dvs. este optimizat pentru dispozitivele mobile. Începând cu 5 iulie 2024, Google va înceta să indexeze site-urile care nu sunt responsive pentru mobil.

Declarația oficială de la Google:

„După 5 iulie 2024, vom scana și indexa site-urile folosind doar Googlebot pentru smartphone-uri. Dacă site-ul dvs. nu este accesibil pe dispozitivele mobile, acesta nu va mai putea fi indexat.”

Google a luat în sfârșit decizia de a acționa împotriva site-urilor care nu se afișează corect pe dispozitivele mobile, făcând imposibilă utilizarea lor pe telefoane.

Această măsură nu se aplică site-urilor care nu sunt doar prietenoase pentru mobil, ci celor care pur și simplu nu se încarcă sau nu se afișează pe dispozitive mobile.

De ce este importantă responsivitatea pentru mobil a site-urilor web?

Creșterea semnificativă a utilizării dispozitivelor mobile nu este o noutate. Pe măsură ce ne îndreptăm către o lume tot mai digitalizată, suntem nevoiți să folosim telefoanele mobile pentru majoritatea activităților zilnice.

De aceea, astăzi, majoritatea traficului pe internet provine de pe dispozitive mobile și nu de pe alte dispozitive. Site-urile trebuie să funcționeze fără probleme pe dispozitivele mobile pentru a oferi utilizatorilor o experiență utilă.

Cu această actualizare, Google încurajează creatorii de site-uri să prioritizeze responsivitatea pentru mobil. Astfel, utilizatorii pot avea parte de o experiență de calitate pe telefoanele lor.

Pentru cei interesați de crearea unui magazin online eficient și bine optimizat, este esențial să înțeleagă aceste schimbări și să se adapteze. Firme precum Smartsites, specializată în crearea de magazine online, oferă soluții care asigură nu doar compatibilitatea cu mobilul, ci și o experiență fluidă pe toate dispozitivele.

Google prioritizează experiența utilizatorului

Google acționează conform promisiunii sale inițiale: de a oferi utilizatorilor o experiență optimă. Prin urmare, prioritizează site-urile care oferă o experiență excelentă pe dispozitivele mobile.

Acum, Google a refuzat să mai indexeze site-urile care nu sunt responsive pentru mobil, direcționând astfel utilizatorii către site-uri prietenoase. Paritatea de conținut este esențială aici, deci asigurați-vă că aveți un conținut uniform pe toate dispozitivele, în special pe cele mobile.

Pași esențiali pentru a salva site-urile non-responsive de la penalizare

Dacă site-ul dvs. nu este prietenos cu mobilul în acest moment, nu vă faceți griji. Puteți lua câțiva pași corectivi pentru a vă asigura că site-ul dvs. devine compatibil cu mobilul și scapă de deindexarea Google.

Google oferă diverse instrumente pentru a îmbunătăți compatibilitatea site-urilor cu mobilul. Pentru a salva site-urile non-responsive, aceste instrumente includ PageSpeed Insights, Google Search Console și Testul de compatibilitate cu mobilul.

Pentru a vă adapta la această nouă schimbare, puteți lua următorii pași proactivi:

  1. Auditul site-ului: Utilizați Testul de compatibilitate cu mobilul de la Google pentru a identifica problemele site-ului dvs.
  2. Îmbunătățirea vitezei site-ului: Optimizarea conținutului și a imaginilor și minimizarea JavaScript-ului în exces.
  3. Îmbunătățirea navigării: Asigurați-vă că conținutul se încarcă ușor pe dispozitivele mobile, cu butoane și meniuri clare.
  4. Optimizarea conținutului: Asigurați-vă că textul este ușor de citit și bine structurat.

Dacă vă întrebați cât costă un magazin online sau ce presupune acest proces, Smartsites vă poate oferi informații detaliate și soluții personalizate pentru a vă asigura că site-ul dvs. nu doar respectă noile reguli Google, dar oferă și o experiență de utilizare excelentă.

Concluzie

Cu această nouă actualizare, Google propune un scenariu de tip „acum sau niciodată”. Trebuie să faceți site-ul dvs. responsive pentru mobil sau riscați să-l pierdeți în mulțimea de site-uri neindexate. Această schimbare face esențială optimizarea pentru mobil. Orice afacere care nu își optimizează site-ul pentru mobil va suferi pierderi majore. Prin prioritizarea optimizării pentru mobil, afacerile nu doar că se conformează celor mai recente actualizări ale algoritmului Google, dar și asigură o experiență de utilizare fluidă pe toate dispozitivele.

Dacă sunteți o afacere locală care se confruntă cu dificultăți în optimizarea site-ului pentru mobil, luați legătura cu Smartsites.